Intervju

Idag intervjua jag en kompis, ställde lite frågor och så!

Hej kompis! Hur tycker du att dagens ungdomar är?
- Jobbiga! * haha* nej, men de är lite jobbiga och lata antar jag...

Vilket har det pratats mest om idag, alkoholen/spriten eller rökning?
- Alkoholen tror jag, det är lite speciellt, fler ungdomar som går och festar och mer prat kring det. Fler som berättar om sina fester och alkoholen än det folk som pratar om att de röker.

Har du provat droger, rökning eller druckit?
- njaa... inte droger då men rökning har jag provat och jag har druckit alkohol.

Gillade du det?
- nej.. inte så mycket inget ja kommer börja med i alla fall

Vad tycker du är den största förändringen på ungdomen idag till skillnad från ex 7 år sen?
- öö... inte en aning... mer rökning och brott som sker, de har mycker mer olika kläder och det finns många olika stilar idag. Men mycket har förändrats.

Okej, tycker du det är kul att vara ungdom? varför? 
- Det är väl mer frihet än va det var för några år sen vilket är bra kan jag väl säga och ja, jag tycker det ät roligt att vara ungdom/tonåring idag det finns mycket roligt att göra.

Varför tror du ungdomar provar på droger?
- För att de är nyfikna säkert, eller för att de vill verka coola. Har faktiskt ingen bra komentar på den men det kan ju vara så att det mår dåliga och har hört att droger lugnar ner så då provar det och man blir väl fast ganska lätt i det och ser att det funkar så då tar man mer och mer. Tillslut är man fast! Jag kommer däremot aldrig testa droger...

Är det många av dina kompisar som röker eller dricker?
- Nej, det spelar väl mest data spel... *haha skoja* Men många röker ju, och några fest röker bara. Drickandet har jag inte lika bra koll på men vissa dricker väl varannan helg när det festar. Har jag hört när vi pratat ibland på rasterna.

Hur kom det sej att just DU provade dricka lite och röka?
- Tjaaa...vadå någon gång måste ju vara den första för oss alla! :) *haha* neej, men mina kompisar sa att ja borde testa lite alkohol och då tog de en bugg och gav till mej och då tänkte jag, vafan 1 glas kan ju inte skada och när ja smaka va det vidrigt! Sen kom min kompis med en cigarett och sa kom igen nu ta ett bloss, tänkte ja.. okej då! Bara ett! Men nu vet jag hur det är och hur det smakar och ja säger: Inget för mej!

Det var ju bra det! Och till sist nu, vad tycker du om min blogg? :)
- Den suger! Nej ja skoja Kajsa jag tycker den är jättefin! Intressant om allt detta med ungdomarna och ja diggar bilderna *haha*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0