Galen helg!

Nu börjar skolan igen och helgen var helt galen och vild! Vi var hemma hos min kompis och fixade iordning innan festen skulle börja. Min kompis och jag gjorde oss fina till kvällen och när folk kom in genom dörrarna ärkte ja att de luktade sprit, de var inte fulla men de luktade mycket. Senare kom fler och fler inom dörren och lukatde rök och alkohol. Musiken började spelas jättehögt så vi dansade massa och det va sjukt kul :)
Men allt senare på kvällen började mina kompisar babbla och babbla, gå allt mer snurrit och de berättade massa saker ja vet det inte skulle berättat annars! Och då börja ja fundera att i dagens samhälle har ungdomar börjat dricka, röka mycket mer och inte bara det, de har börjat prova på droger också. Undrar om de var för att de ville spela ''coola'' eller om de verligen tyckte om det själv. Men det var bar någon tankte ja la märke över, annars tycker ja festen var hel grym! Mycket musik, dans, grillning och mys :)

Kommentarer
Postat av: Spegelbloggsvännen

Vad kul ni verkar ha haft. Jag tror att ungdomar alltid har festat med alkohol mycket bara det att de inte har varit lika mycket prat om det. Däremot tror jag att droger har blivit allt vanligare, även rökning vilket skrämmer mig. Undra hur samhället ser ut om 50 år, kanske kan man köpa heroin på apoteket? 5 åringar går kanske runt och röker?Tycker det är ett intressant ämne du har valt att skriva om Kajsa! Bra blogg!!

2010-05-26 @ 20:38:59
Postat av: Malin fuchs

Dagens ungdomar har verkligen blivit mer fixerade vid just sprit, rökning och droger precis som du säger, det är sjukt kul med fest, men man behöver inte överdriva, Vart är världen på väg egentligen?

2010-05-26 @ 20:53:14
URL: http://malingalopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0